Září 2009

HEROES III

13. září 2009 v 17:50 HRY


Heroes of Might and Magic III je pravděpodobně nejvíce oceňovaný díl série, která zatím číta 5 dílů + datadisky. Hra vznikla v roce 1999 a prvotní přijetí bylo spíše vlažné. Po prvním a druhém dílu se tvůrci rozhodli přejít k tehdy moderní renderované grafice a celá hra se do tohoto systému přenesla z ručně kreslené grafiky, která byla tolik vychvalovaná právě v předchozích dílech. Mírný šok, který hráči zažili byl kompenzován celými 8-mi městy, každé se svými unikátními jednotkami. Grafika byla velice detailní, hra běžela v 640x480 a nebyl s ní problém ani na slabších strojích. Hře též bylo vytýkáno, že renderované jednotky v bojích vypadají se svými prkennými pohyby spíše směšně, než akceptovatelně. Jak hra stárla a její čas plynul, ukázalo se, že dne se nemá soudit před večerem. Heroes III si postupem času vybudovala obrovskou fanouškovskou základnu. Grafika je zpětně hodnocená jako velice povedená a systém hry jakbysmet.

Ten je velice známý - mapa vždy obsahuje hrady, hráč začíná obvykle s jedním z nich, dle výběru. Tahovým systémem pohybuje po mapě se svým hrdinou, který zabírá doly, sbírá truhly, nachází poklady a získává zkušenosti. Postupem času, jak doly produkují suroviny, hráč staví čím dál tím náročnější budovy ve městě, které následně většinou produkují vojenské jednotky. Hrdina jich u sebe může mít neomezené množství, co se týká počtu, ale pouze omezené množství, co se týká druhu. Postupem času si takto vybuduje svojí vlastní armádu a vydává se zkoumat vzdálenější končiny od svého hradu. Zde obvykle dochází ke konfrontaci s cizím hrdinou (AI nebo hráč v MP) a započne boj, který by se dal asi nejvíce přirovnat k šachům. Hráči se střídají v tazích a pohybují se svými jednotkami ve snaze způsobit těm druhým co největší ztráty a sobě co nejmenší újmy. Boje jsou v této hře velice chytlavé a jednotky hradů vyvážené.

Pilsner Fest

1. září 2009 v 23:44 INFo